Niepoprawna konfiguracja aplikacji Sophos Mobile Control podczas instalacji w ramach Apple DEP
Podczas rejestracji urządzeń iOS w ramach programu DEP (Device Enrollment Program) firmy Apple i instalacji aplikacji Sophos Mobile Control, urządzenie pozostaje w stanie „Enrolling”. Uruchomienie aplikacji Sophos Mobile Control na urządzeniu iOS nie inicjuje synchronizacji. Po naciśnięciu sekcji „Corporate management”, aplikacja się zawiesza.
Produkty i środowisko
- Urządzenia iOS zarejestrowane w ramach programu DEP firmy Apple
- Sophos Central Mobile
Objawy
Urządzenia iOS, na których zainstalowano aplikację Sophos Mobile Control podczas rejestracji w programie DEP, pozostają w statusie „Enrolling”. Aplikacja SMC musi się zsynchronizować, aby urządzenie uzyskało status „Managed”. Do momentu poprawnego zsynchronizowania aplikacji, urządzenia pozostaną w stanie „Enrolling”.
Rozwiązanie
Obecnie deweloperzy Sophos analizują problem. Jako tymczasowe rozwiązanie spróbuj dezaktywować opcję „Install SMC app” w profilu programu Apple DEP.
Zastosuj się do poniższych kroków, aby poprawnie wyłączyć instalację aplikacji SMC w ramach Apple DEP:
- Zaloguj się do Sophos Central Mobile.
- Przejdź do opcji Setup -> Apple setup.
- Przełącz się na kartę Apple DEP profile.
- Wyedytuj odpowiedni profil DEP.
- Wyłącz opcję Install SMC app.
- Naciśnij Apply, aby zamknąć widok edycji profilu DEP.
- Na końcu strony naciśnij Save – spowoduje to przesłanie wprowadzonych zmian do Apple.
- Przywróć ustawienia fabryczne urządzeń zawieszonych w stanie „Enrolling”.
Gdy wykonasz te czynności, rejestrowane urządzenia zostaną prawidłowo dodane do Sophos Central Mobile i będą widoczne jako „Managed”.
Jeśli chcesz zainstalować aplikację Sophos Mobile Control, upewnij się, że dla urządzeń skonfigurowano adres e-mail. Następnie rozdystybuuj aplikację, korzystając z zadania „Install app” wraz z akcją „Reconfigure SMC app”. Szczegóły dotyczące aktywacji aplikacji zostaną wysłane na skonfigurowany adres e-mail.