Sophos Switch: Rozwiązywanie problemów z łącznością z Sophos Central
Gdy próbujesz podłączyć Sophos Switch do konsoli Sophos Central, możesz napotkać pewne problemy. Sophos Switch pozwala sobą zarządzać z lokalnej konsoli, a także po wykupieniu usługi wsparcia – z poziomu Sophos Central. W tym wpisie skupimy się na najbardziej prawdopodobnych przyczynach problemu z łącznością z Sophos Central, a także sposobie ich rozwiązania. Podkreślamy, że nie są to jedyne powody, przez które możesz mieć trudność z podłączeniem Switcha do konsoli administracyjnej, jednak od tutaj opisanych warto zacząć diagnostykę.
Produkt i środowisko
- Sophos Central
- Sophos Switch
Informacje
Objaw
Przełącznik Sophos nie może połączyć się z Sophos Central.
Najczęściej spowodowany topologią sieci, bądź też wynikający z konfiguracji lub problemów z innymi urządzeniami sieciowymi.
Obserwacje klienta | Procedura diagnostyczna | Rozwiązanie |
---|---|---|
Od strony przełącznika Sophos:show lbd state nie pokazuje żadnej pętli. Miej na uwadze, że nie daje to 100% pewności, że nie ma pętli.Od strony Sophos Central: | Napraw poniższe elementy w sieci lokalnej, jeśli jest to konieczne: |
Objaw
Czas przełącznika Sophos Switch jest niepoprawny, a także występują problemy z synchronizacją z serwerem NTP (Network Time Protocol).
Najczęstszymi przyczynami są:
-
- Niewłaściwa konfiguracja serwera NTP.
- Serwer/Usługa/Protokół NTP jest zablokowany w zaporze, a zatem jest nieosiągalny dla przełącznika
- Występuje sporadyczna wada w kliencie NTP przełącznika Sophos, przez co czasami nie synchronizuje poprawnie czasu.
Obserwacje klienta | Procedura diagnostyczna | Rozwiązanie |
---|---|---|
Od strony przełącznika Sophos: Od strony Sophos Central: |
|
Objaw
STP powoduje, że przełącznik Sophos przestaje odpowiadać.
Obserwacje klienta | Procedura diagnostyczna | Rozwiązanie |
---|---|---|
Od strony przełącznika Sophos:Role is Disabled and state is changed from Unknown to Discarding. | Zaktualizuj oprogramowanie do wersji 01.3.1268 lub nowszej. |