[TECH] Powiadomienia w filtrach poczty Kerio Connect
Serwer pocztowy Kerio Connect posiada możliwość filtrowania poczty dostarczanej do skrzynek odbiorczych poszczególnych użytkowników. Filtry te każdy użytkownik może personalizować zgodnie z własnymi potrzebami. Zastosowanie filtrów ułatwia zarządzanie otrzymywanymi wiadomościami, dzięki np. możliwości automatycznego ich sortowania i przenoszenia do określonych folderów, zgodnie ze zdefiniowanymi warunkami. Nie jest to jednak jedyne ich przeznaczenie.
Filtry poczty okazują się przydatne również kiedy chcemy przekierować przychodzące wiadomości na skrzynkę innego pracownika lub do automatycznego informowania określonych nadawców o dostarczeniu ich poczty na naszą skrzynkę. Kolejnym częstym zastosowaniem filtrów jest możliwość wysyłania powiadomień do innych użytkowników o określonej poczcie. Powiadomienie takie ma jedną znakomitą funkcję – pozwala przekazać informację o oryginalnym nadawcy, temacie oraz treść wiadomości. Niestety – każdy, kto próbował kiedykolwiek ustawić takie powiadomienie, spotkał się z sytuacją, że przekazywana była tylko część wiadomości, a dokładniej pierwsze 128 znaków wiadomości. Dzięki pytaniu jednego z naszych klientów, udało nam się ustalić, że powiadomienia w filtrach poczty przyjmują następujące zmienne:
$subject$ – temat wiadomości
$from$ – adres nadawcy (z pola OD)
$env-from$ – adres nadawcy (z nagłówka wiadomości)
$text$ – pierwsze 128 znaków wiadomości
$text[N]$ – pierwsze N znaków wiadomości (N jest liczbą integer)
Jeśli zatem limit 128 znaków jest zbyt rygorystyczny, wystarczy dokonać edycji Treści wiadomości w skonfigurowanym filtrze powiadomienia i zamiast $text$, wpisać np. $text9999$.
Wszystkich użytkowników serwera Kerio Connect, którzy mają pytania lub problemy związane z działaniem produktu, zapraszamy do korzystania z dedykowanego serwisu wsparcia technicznego dystrybutora Kerio w Polsce – firmy Sun Capital, dostępnego pod adresem http://pomoc.suncapital.pl
1 Komentarz. Zostaw nowy