Sophos XG Firewall – możliwe zatrzymanie usługi antywirusa spowodowane niewłaściwą aktualizacją sygnatur

Opierając się na opublikowanym przez Sophos artykule informujemy, że producent otrzymał zgłoszenia od użytkowników Sophos Firewall OS, dotyczące problemu związanego z zatrzymaniem usługi antywirusa, spowodowanego błędną aktualizacją sygnatur.

Problem ten dotyczy wyłącznie urządzeń SFOS, które zostały niedawno uruchomione ponownie lub w których zostały wprowadzone zmiany w konfiguracji, powodujące automatyczne zrestartowanie usługi AV, celem ich zatwierdzenia.

Zaobserwowany problem może powodować trudności w dostarczaniu wiadomości elektronicznych oraz zrywanie połączeń do stron internetowych.

Jak zidentyfikować czy zostałeś dotknięty tym problemem

Urządzenia, których dotknął ten problem, rejestrują następujące komunikaty w /log/avd.log:

  • /bin/avd: error while loading shared libraries: libssp.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory

Usługa antywirusa zostanie na nich zatrzymana, a aktualizacja sygnatur dla antywirusów (Avira i Sophos) zostanie pokazana jako błędna. Użytkownicy mogą potwierdzić ten stan w interfejsie administracyjnym SFOS, w sekcji „Pattern Updates” oraz przy użyciu powłoki (Advanced Shell):

  • service -S | grep antivirus

antivirus STOPPED

 Co należy zrobić

Aktualizacja sygnatur AV zawierająca poprawkę zostanie automatycznie zaaplikowana na wszystkich urządzeniach SFOS.

Jeśli jesteś w gronie użytkowników, których urządzenia zostały dotknięte tym problemem, zastosuj się do poniższej instrukcji.

Dla użytkowników korzystających z urządzeń SFOS v18 EAP2 lub nowszych:
  1. Z poziomu powłoki (Advanced Shell):
    • /scripts/av_version_change.sh savi
    • /scripts/av_version_change.sh avira
  2. Następnie uruchom aktualizację sygnatur z poziomu graficznej konsoli administracyjnej.
Użytkowników korzystających z urządzeń SFOS v17.5.x, producent prosi o utworzenie zgłoszenia supportowego i przekazanie w nim następujących informacji:
  1. Włącz Dostęp dla supportu (Support Access Tunneloraz przekaż Access ID.
  2. Przekaż zgodę na dodanie przez support Sophos kluczy RSA/SSH umożliwiających aplikację poprawki.

Jeśli zostałeś dotknięty tym problemem i nie wiesz co zrobić dalej – napisz do nas.


 

Źródło (artykuł podlega stałej aktualizacji): https://community.sophos.com/kb/en-us/135351

Spodobało Ci się? Udostępnij.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone