Kerio oficjalnie kończy sprzedaż rozwiązania Workspace

Goodbye Workspace , welcome Samepage

 

W dniu dzisiejszym Kerio Technologies oficjalnie ogłosiło zamknięcie projektu WorkSpace w zamian alternatywnego rozwiązania typu cloud – Samepage. W dniu dzisiejszym pojawiła się więc ostatnia wersja Kerio Workspace (v2.1) w wersji RC1. Kerio zobowiązało się do wsparcia technicznego tego rozwiązania przez kolejny rok, czyli do lutego 2014.

kworkspace2 – W tym miejscu warto zaznaczyć jedną dodatkową rzecz.
Licencje Kerio posiadają status licencji bezterminowych więc działające już wersje klienckie będą mogły, całkowicie legalnie działać w nieograniczonym terminie, także po okresie wsparcia o którym pisze producent.

Każdy klient, który będzie chciał dokonać migracji z Workspace do Samepage w wersji komercyjnej będzie mógł skorzystać ze specjalnej oferty przygotowanej w ramach zadośćuczynienia zakończenia wsparcia dla tego rozwiązania. Zniżka na usługę będzie obejmowała ten sam okres, który posiada SWM licencji klienckiej Workspace.

Nową usługę Sampege, producent oferuje w dotychczasowym kanale sprzedażowym. Nie zmienia się także model wsparcia technicznego, który lokalnie opiera się na resellerach i dystrybucji Kerio.

Już dzisiaj zapraszamy do bezpłatnego testowania Cloud Kerio, dedykowanego dla pracy grupowej i zarządzania dokumentami – Samepage.

Wkrótce pojawi się na blogu szerszy opis nowej usługi Samepage

Podziel się z nami swoją opinią na facebook
Spodobało Ci się? Udostępnij.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone

3 Komentarzy. Zostaw nowy

Porażka na maxa z zakończeniem rozwoju i wsparcia WS.
Niestety SP nie sprawdzi się w sytuacji gdzie jest dużo danych do umieszczenia w WS.
Druga sprawa że SP jest droższy niż WS.
Bardzo źle się stało że nie było wcześniej informacji o planowanym zakończeniu rozwoju produktu.
Jaka jest gwarancja że za chwilę ktoś w Kerio nie wpadnie na pomysł żeby np. Kerio Connect rozwijać tylko jako rozwiązanie chmurowe i zakończyć rozwój wersji do instalacji na własnym serwerze ?
Ta decyzja, tak samo jak decyzja o zakończeniu wsparcia dla BESa w Kerio Connect według mnie stawia w bardzo złym świetle całą firmę i pozostałe jej produkty.

Wielu firmom doradzałem zakup Kerio Connecta i Kerio Controla, w dwóch odbyły się testy użycia WS i wypadły bardzo pozytywnie. Teraz stoję jak idiota przed firmami i staram się wytłumaczyć czemu lepiej nie wdrażać w najbliższej przyszłości rozwiązań Kerio.
Kerio definitywnie stracił moje zaufanie.
Czas pomyśleć nad migracją na inny serwer pocztowy z Kerio Connect we własnej firmie :-(

Krzysiek
Krzysiek
01/02/2013 11:41

Poprosiłem przedstawiciela producenta o przedstawienie oficjalnej odpowiedzi. Na ten moment mogę napisać że jako dystrybutor rozwiązań Kerio wiedzieliśmy troszeczkę wcześniej o planowanych zmianach ale niestety nic z tym nie mogliśmy zrobić. Taka została podjęta decyzja odgórnie w Kerio. Co do pozostałych produktów Kerio to mamy gwarancję od producenta że nie będzie tego typu zmian. Poczekajmy z wnioskami jednak na oficjalna odpowiedź…

Podjęliśmy trudną a także w niektórych przypadkach dyskusyjną decyzję dotyczącą dalszego rozwoju Kerio Workspace na rzecz nowego produktu – Samepage.io. Mieliśmy do wyboru: inwestować w bardzo dobry produkt skierowany do coraz mniejszej grupy odbiorców, lub w kompleksowe rozwiązanie, które umożliwi nam dotarcie do niezwykle dynamicznie rosnącego grona użytkowników biznesowych zainteresowanych rozwiązaniami w chmurze.

Jesteśmy przekonani, że w dłuższej perspektywie wprowadzenie Samepage.io przyniesie naszym Partnerom Handlowym dużo większe korzyści, niż w przypadku inwestycji w Kerio Workspace.

Jednocześnie chcielibyśmy zapewnić, że nie planujemy tego typu zmian w kontekscie Kerio Connect, Kerio Control oraz Kerio Operator.