Kerio Operator 2.2.0

operator-hbox-sboxNowy Kerio Operator 2.2.0, zaprezentowany w tym tygodniu, to kolejna odsłona cenionej biznesowej centrali IP PBX do obsługi połączeń za pośrednictwem usługodawcy VoIP oraz tradycyjnych linii telefonicznych – analogowych i cyfrowych. Najnowsza wersja produktu posiada kilka ciekawych funkcji, pozwalających na jeszcze sprawniejsze zarządzanie, integrację z Salesforce.com i samepage.io oraz rozbudowany auto-provisioning dla nowych telefonów.

Udoskonalony provisioning

Nowy system auto-provisioningu jest jedną z najważniejszych zmian technicznych w Kerio Operator 2.2.0. Czy kiedykolwiek chciałeś stworzyć szablon automatycznej konfiguracji dla telefonów jeszcze nie wspieranych przez Operatora? A może potrzebowałeś dostosować provisioning do wymagań swojej firmy? Teraz masz taką możliwość, dzięki usprawnionemu provisioningowi w Kerio Operator 2.2.0.

Nowy mechanizm bazuje na modułach. Poszczególne modułu wspierają wiele modeli telefonów, powiązanych z innymi – pochodzą od tego samego producenta lub należą do jednej serii. Każdy moduł zawiera szablon pliku konfiguracyjnego oraz plik z kodem PHP. Szablon wykorzystuje predefiniowane zmienne, niezbędne do przygotowania pliku konfiguracyjnego dla każdego telefonu. Kod PHP natomiast, zawiera zestaw metod.

Kerio Operator 2.2.0 posiada zestaw modułów provisioningu, dla wszystkich modeli telefonów, wspieranych we wcześniejszych wersjach. Administrator może wgrywać nowe moduły za pośrednictwem webadministracji. Moduły dostarczone przez Kerio są podpisane i zaufane w Operatorze. Istnieje możliwość dodawania niepodpisanych modułów, jednak producent zaleca korzystanie z modułów wyłączenie z zaufanych źródeł (interfejs administracyjny wyświetla ostrzeżenie na ten temat).

Dodatkowo, w nowym provisioningu istnieje możliwość aktualizacji oprogramowania na większości wspieranych telefonów, bezpośrednio z konsoli administracyjnej. Dodano także możliwość ustawienia logo na telefonach z graficznymi wyświetlaczami. Wystarczy wgrać plik przez webadministrację dla określonego telefonu, a od razu zobaczymy podgląd, w jaki sposób logo będzie prezentować się na wyświetlaczu urządzenia. Producent rozszerzył także listę wspieranych modeli telefonów. Trafiły tutaj dodatkowe urządzenia Yealink/Well (T41P, T42G i T46G), Grandstream GXP (1100, 1105, 1160, 1165, 1400, 1405, 2100, 2110, 2120, 2124v2, 3140 i 3175) oraz Cisco SPA8000.

Automatyczny backup oraz zdalne przechowywanie zapisanych rozmów

Kerio Operator 2.2 pozwala na automatyczne tworzenie kopii zapasowej  z określonymi interwałami czasowymi. Można wybrać 2 typy zdalnych lokalizacji plików – FTP i samepage.io. Plik backupu może zawierać również zapisane rozmowy oraz własne pliki TFTP. Możliwe jest także skonfigurowanie przesyłania zapisanych rozmów do wybranego zdalnego miejsca (FTP lub Samepage). Każda rozmowa jest uploadowana bezpośrednio po jej zakończeniu. Jeśli w trakcie przesyłania wystąpi błąd, rozmowa jest zapisywana lokalnie.

Konfiguracja przeszukiwania LDAP dla Auto-provisioningu

Wiele telefonów SIP wyposażonych jest w klientów LDAP, pozwalających na przeszukiwanie książki adresowej za pośrednictwem tego protokołu. Kerio Operator 2.2.0 umożliwia administratorom zdefiniowanie adresu serwera LDAP bezpośrednio w pliku konfiguracji auto-provisioningu.

Funkcja ta umożliwia wykorzystanie serwera pocztowego Kerio Connect, lub dowolnego innego serwera LDAP (np. OpenLDAP), jako bazy kontaktów.

Usprawnienia w Webadministracji

Webadministracja w Kerio Operator 2.2.0 wyposażona została w nową nawigację. Znane z wcześniejszych wersji drzewko, zostało zastąpione dwupoziomową listą, umożliwiającą prosty wybór właściwego ekranu, co zdecydowanie usprawnia zarządzanie z poziomu tabletów.

Ekran startowy został zastąpiony personalizowanym Dashboardem, pozwalającym na szybkie zorientowanie się w statusie centrali już w momencie zalogowania.

Wykresy w kondycji systemu wyglądają teraz lepiej i mogą wyświetlać dane z dłuższego okresu (aż do jednego miesiąca). Połączony wykres CPU/Pamięć wyświetlany jest także w Dashboardzie.

Producent dodał także nowy ekran, prezentujący informacje na temat funkcji związanych z integracją.

Integracja z Salesforce.com

Kerio Operator 2.2 wyposażony został w narzędzia integracji z usługą CRM Salesforce.com. Integracja nie wymaga bezpośredniego połączenia pomiędzy serwerami. Komunikacja odbywa się przy wykorzystaniu mini-aplikacji, działającej w przeglądarce obok interfejsu Salesforce.com.

Aby skorzystać z integracji Salesforce.com i Kerio Operator, konieczne jest używanie jednej z poniższych edycji Salesforce.com:

  • Salesforce Enterprise Edition
  • Salesforce Unlimited Edition

Mini-aplikacja do integracji pozwala na:

  • Wybieranie numerów telefonów bezpośrednio z interfejsu Salesforce.com – kiedy integracja jest aktywna, Salesforce wyświetla ikonę telefonu, która pozwala zainicjować połączenie za pośrednictwem Kerio Operator. Wybranie numeru i rozpoczęcie połączenia działa tak samo, jak w kliencie Kerio Operator (MyPhone).
  • Wyszukiwanie numerów telefonów (rozmów przychodzących i wychodzących) wśród kontaktów, kont i danych leadów w Salesforce.com. Jeśli numer telefonu zostanie znaleziony, mini-aplikacja wyświetla link do kontaktu, konta lub leadu w Salesforce.
  • Opcjonalnie, mini-aplikacja pozwala na automatyczne rejestrowanie historii połączeń w Salesforce, jeśli jest przypisany do określonego numeru telefonu.

Proszę zapoznać się z bazą wiedzy producenta, w której znajduje się dodatkowa dokumentacja dotycząca integracji Kerio Operator i Salesforce.com.

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu masz dodatkowe pytania, nie wahaj się – pisz do nas na sprzedaz@suncapital.pl.