Licencjonowanie MailStore Server w pytaniach i odpowiedziach cz. II

W części drugiej ekspert odpowie na pytania dotyczące kosztów wsparcia technicznego.
MailStore_Server
W cenniku wyszczególniono wsparcie techniczne w wersji Standard oraz Premium. Czym się różnią te wersje?

Oprogramowanie jest zawsze to samo, różnica polega na rodzaju wsparcia technicznego, które możesz kupić w dwóch wersjach. Kiedy posiadasz wsparcie Premium, Twoje zapytania traktowane są priorytetowo, możesz również korzystać z pomocy technicznej przez telefon. Natomiast w wersji Standard wsparcie techniczne udzielane jest mailowo.

Czy mogę zmienić pakiet wsparcia technicznego?

Jak najbardziej, podczas trwania umowy wsparcia technicznego możesz podnieść standard usługi do wersji Premium. Oczywiście możesz także obniżyć kategorię posiadanego wsparcia z wersji Premium do wersji Standard po upłynięciu terminu wsparcia Premium. Jeśli rozwiążesz umowę przed wyznaczoną datą końca wsparcia Premium, MailStore nie zwróci Ci poniesionych kosztów.

Czy mogę używać oprogramowania i dodawać użytkowników nawet jeśli nie przedłużę umowy wsparcia technicznego?

Oczywiście oprogramowanie będzie działało nawet bez ważnej umowy wsparcia technicznego, gdyż wraz z nią wygasają jedynie usługi aktualizacji i wsparcia, dlatego wciąż będziesz mógł używać MailStore Server. Producent rekomenduje jednak przedłużanie umowy aktualizacji i wsparcia po to, aby zagwarantować zgodność z innymi programami. Nie możesz kupić dodatkowych licencji bez ważnej umowy wsparcia. Co do zasady, MailStore nie sprzedaje swojego oprogramowania bez umowy wsparcia technicznego. Jeśli więc Twoja umowa wygasła, a chcesz rozbudować swoją instalację, musisz zacząć od zakupu aktualizacji, co wiąże się z odnowieniem umowy wsparcia technicznego. Gdy to zrobisz, będziesz mógł dodawać użytkowników.

Czy dostępne są umowy na dłuższe okresy wsparcia technicznego?

Tak, MailStore oferuje umowy wsparcia technicznego obejmujące okres do 3 lat.

Jaka jest cena przedłużenia umowy wsparcia technicznego? Ile kosztowałoby przedłużenie umowy wsparcia po jej wygaśnięciu?

Przedłużenie umowy wsparcia w wersji Standard na rok kosztuje ok. 23% początkowej ceny umowy, natomiast przedłużenie umowy wsparcia w wersji Premium to koszt ok. 39% początkowej ceny umowy. Przedłużenie umowy wsparcia po jej wygaśnięciu kosztuje ok. 70% początkowej ceny umowy, jest więc znacznie droższe.

 

Źródło