Sophos Intercept X — optymalizacja wydajności dla ruchu internetowego

Najnowsza wersja Sophos Intercept X dla stacji końcowych i serwerów Windows została wyposażona w narzędzie optymalizacji wydajności sieci.

Ważne: obecnie, jeśli na urządzeniu działa już najnowsza wersja oprogramowania Sophos Endpoint (Core Agent 2022.4.1), wymagana jest dodatkowa czynność, aby umożliwić wykorzystanie tego mechanizmu.

W niedalekiej przyszłości to usprawnienie zostanie udostępnione wszystkim klientom. Jeśli obecnie masz problem z wydajnością ruchu internetowego i chciałbyś przekonać się, czy nowa funkcjonalność pomoże go rozwiązać, musisz wykonać poniższe czynności:

          1.  Sprawdź wersję oprogramowania Sophos Endpoint

Upewnij się, że na urządzeniach z systemem Windows działa Core Agent w wersji 2022.4.1 (lub nowszej) oraz system operacyjny Windows 10 x64 (lub nowszy). Możesz sprawdzić te informacje w Sophos Central.

     Stacje końcowe: wersja Core Agent 2022.4.1 została udostępniona wszystkim klientom.

     Serwery: wersja Core Agent 2022.4.1 jest obecnie wypuszczana, a jej pełne opublikowanie ma zakończyć się w połowie lutego. Jeśli potrzebujesz nowej wersji wcześniej, skontaktuj się z pomocą techniczną Sophos.

Wskazówka: Sprawdź, czy funkcja „Controlled Updates” w Sophos Central nie jest włączona, co może powodować wstrzymanie aktualizacji oprogramowania dla stacji i serwerów.

          2. Poproś o włączenie optymalizacji wydajności sieci

Nowa funkcja („web offload”), która zapewnia optymalizację wydajności sieci dla stacji końcowych i serwerów Windows, musi być włączona na Twoim koncie Sophos Central.

Już wkrótce zostanie ona automatycznie włączona dla wszystkich klientów, jednak obecnie trzeba o to poprosić, otwierając ticket w dziale pomocy technicznej Sophos. W zgłoszeniu podaj swój unikalny identyfikator Sophos Central (można go znaleźć w konsoli Sophos Central w sekcji Account Details > Sophos Support).

 

Nowa wersja agenta Sophos Intercept X Windows, wyposażona w narzędzie do optymalizacji wydajności sieci, skutecznie rozwiązuje problemy wielu klientów. Jeśli jednak po wykonaniu powyższych kroków nadal masz problemy z wydajnością, prześlij zgłoszenie do działu pomocy technicznej w celu przeanalizowania sprawy.

 

Źródło