Ważna informacja dla użytkowników antywirusa SOPHOS
Sophos Central Endpoint i SEC: Po instalacji aktualizacji Microsoft Windows z 9. kwietnia komputer zawiesza się w trakcie uruchamiania
Producent zabezpieczeń z Wielkiej Brytanii – firma Sophos, poinformował, że otrzymał zgłoszenia od klientów, dotyczące problemów z uruchamianiem komputerów zabezpieczonych antywirusem Sophos po instalacji najnowszej aktualizacji Microsoft Windows. Sophos aktywnie przygląda się temu problemowi i pracuje nad jego rozwiązaniem. Najnowsze informacje na ten temat można znaleźć w artykule bazy wiedzy producenta: https://community.sophos.com/kb/en-us/133945.
Z informacji opublikowanych na tę chwilę wynika, że problem dotyczy następujących systemów operacyjnych:
- Windows 7
- Windows 8.1
- Windows 2008 R2
- Windows 2012
oraz poniższych produktów Sophos:
- Sophos Endpoint Security and Control
- Sophos Central Endpoint Standard / Advanced
W chwili obecnej Microsoft zdecydował się na tymczasowe zablokowanie dostarczania poprawki do urządzeń, które posiadają zainstalowane oprogramowania Sophos Endpoint, do czasu rozwiązania problemu. Jeśli zatem dotychczas poprawka nie została zainstalowana w systemie, zaleca się jej pominięcie, natomiast jeśli została już zainstalowana, ale komputer nie został ponownie uruchomiony, rekomendowane jest jej usunięcie przed restartem.
Jeśli poprawka została już zainstalowana i komputer został zrestartowany, należy wykonać następujące czynności:
- Uruchomić stację w trybie awaryjnym.
- Wyłączyć usługę Sophos Anti-virus.
- Uruchomić stację w normalnym trybie.
- Odinstalować ostatnie aktualizacje dla Microsoft Windows.
- Uruchomić usługę Sophos Anti-virus.
- Jeśli Tamper Protection jest aktywny, musi zostać wyłączony, aby możliwe było uruchomienie usługi.