Instrukcja i uwagi do instalacji aplikacji na VR Meta Quest 1-3

Instrukcja i uwagi do instalacji aplikacji:
Company (Un)hacked na goglach VR Meta Quest 1-3

Wstęp:

Odpowiadając na potrzeby rynku podjęliśmy decyzję odnośnie rozszerzenia możliwości korzystania z naszych produktów dla okularów VR z serii Meta Quest. Należy pamiętać, że proces instalacji i uruchamiania aplikacji może się różnić w przypadku urządzeń innych niż HTC, co również tyczy się gogli wyprodukowanych przez firmę Meta.


Oculus3Ze względu na politykę firmy Meta zezwalającą wyłącznie autoryzowanym przez nich aplikacjom na znajdowanie się w głównej bibliotece urządzenia- co wiąże się z wymaganą rejestracją i licencjonowaniem za pośrednictwem ich sklepu. Nasza aplikacja musi zostać zainstalowana jako „nieznana aplikacja”, oddzielona od ekosystemu Meta.

Metody instalacji:

Chociaż istnieje kilka metod instalacji naszych aplikacji na goglach VR Meta Quest, zalecamy zastosowanie się do rekomendowanego przez nas procesu instalacji. Alternatywnie dostępna jest instalacja za pośrednictwem SideQuest, do której można uzyskać dostęp tutaj: Przewodnik instalacji SideQuest.

Rekomendowany proces instalacji:

Aby zainstalować naszą aplikację za pomocą dedykowanego do tego procesu instalatora, wykonaj następujące kroki:

  1. Rozpocznij instalację: Wpisz w przeglądarce link do strony – Oculus Developer Documentation.
  2. Tworzenie profilu organizacji: utwórz i zweryfikuj swoją organizację zgodnie z instrukcjami podanymi na stronie. Ten krok ma kluczowe znaczenie dla włączenia opcji deweloperskich na urządzeniu.
  3. Włącz tryb programisty: Włącz tryb programisty na goglach VR. Jeśli wystąpi jakikolwiek problem, spróbuj włączyć go za pomocą aplikacji mobilnej Meta Quest po sparowaniu swoich gogli z aplikacją.
  4. Pobierz niezbędne pliki: Pobierz instalator aplikacji i plik .apk
  5. Podłącz gogle: podłącz gogle do komputera z systemem Windows za pomocą kabla USB.
  6. Uruchom instalator: jeśli instalator został poprawnie skonfigurowany, wystarczy uruchomić plik install.cmd na komputerze z systemem Windows. Powinien on wyświetlić podłączone urządzenia mobilne/VR i przejść przez proces instalacji.

Rozwiązywanie problemów:

  1. Urządzenie nie zostało rozpoznane: jeśli instalator nie wyświetli żadnych urządzeń, upewnij się, że tryb deweloperski jest włączony w aplikacji mobilnej Meta Quest. Ponadto spróbuj ponownie uruchomić komputer, aby odświeżyć połączenie.
  2. Błędy instalacji: występują błędy instalacji: najpierw odinstaluj poprzednią wersję z gogli, a następnie sprawdź poprawność nazwy pliku w instalatorze (install.cmd > Edit, wiersz na dole).

 

Dodatkowe porady:

Potrzeba zautoryzować headset (na goglach powinno wyskoczyć powiadomienie)
Jeżeli nic się nie pojawia po podłączeniu headsetu do PC, spróbować:
1. Restart gogli VR
2. Użyć innego kabla do podłączenia gogli
3. Opcja resetu instalatora. Przed uruchomieniem instalatora uruchomić plik reset.cmd
– W tym przypadku należy dodać do katalogu instalatora powyższy plik, uruchomić go. Spowoduje to restart instalatora.


4. W ustawieniach gogli sprawdzić, czy przejdzie z włączoną opcją System>Developer>USB Connection Dialog.
5. W aplikacji na telefon wyłączyć i włączyć tryb deweloperski.