Błąd krytyczny na stacjach końcowych z Sophosem i Teramind

Użytkownicy oprogramowania antywirusowego Sophos Intercept X, którzy jednocześnie wykorzystywali na swoich stacjach końcowych agenta Teramind, mogli napotkać nieprzyjemną niespodziankę w postaci Niebieskiego Ekranu (BSOD). Ekran ten alarmował o awarii pliku Netio.sys, wyświetlając kod błędu SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b).

Produkty i środowiska, których dotyczył problem
  • Sophos Central Windows Endpoint
  • Sophos Central Windows Server
  • Sophos Core Agent 2023.2
Obecny status

Działy rozwoju zarówno w firmie Sophos jak i Teramind opracowały specjalne buildy w celu rozwiązania pojawiającego się problemu.

Jeśli ktoś z Państwa, doświadczył powyższego problemu prosimy o kontakt z supportem Sophosa, bądź z nami w celu uzyskania dostępu do wymienionego builda.

Alternatywne obejście problemu

Do czasu zaktualizowania oprogramowania, można tymczasowo obejść problem, wyłączając kilka kluczowych ustawień:

Real time Scanning Internet
– skanowanie pobieranych plików
– blokada dostępu do złośliwych stron internetowych

Web Control Policy
-musi zostać całkowicie wyłączona

Z uwagi na nieprzewidziane skutki do jakich może prowadzić implementacja tego typu ustawień, zdecydowanie bardziej polecamy uzyskanie dostępu do specjalnie opracowanego builda, dzięki któremu  zapewnicie Państwo stabilne działanie swoich systemów bez konieczności rezygnacji z ważnych funkcji ochronnych.