Ważna informacja dla użytkowników antywirusa SOPHOS

Sophos Central Endpoint i SEC: Po instalacji aktualizacji Microsoft Windows z 9. kwietnia komputer zawiesza się w trakcie uruchamiania

Producent zabezpieczeń z Wielkiej Brytanii – firma Sophos, poinformował, że otrzymał zgłoszenia od klientów, dotyczące problemów z uruchamianiem komputerów zabezpieczonych antywirusem Sophos po instalacji najnowszej aktualizacji Microsoft Windows. Sophos aktywnie przygląda się temu problemowi i pracuje nad jego rozwiązaniem. Najnowsze informacje na ten temat można znaleźć w artykule bazy wiedzy producenta: https://community.sophos.com/kb/en-us/133945.

Z informacji opublikowanych na tę chwilę wynika, że problem dotyczy następujących systemów operacyjnych:

  • Windows 7
  • Windows 8.1
  • Windows 2008 R2
  • Windows 2012

oraz poniższych produktów Sophos:

  • Sophos Endpoint Security and Control
  • Sophos Central Endpoint Standard / Advanced

W chwili obecnej Microsoft zdecydował się na tymczasowe zablokowanie dostarczania poprawki do urządzeń, które posiadają zainstalowane oprogramowania Sophos Endpoint, do czasu rozwiązania problemu. Jeśli zatem dotychczas poprawka nie została zainstalowana w systemie, zaleca się jej pominięcie, natomiast jeśli została już zainstalowana, ale komputer nie został ponownie uruchomiony, rekomendowane jest jej usunięcie przed restartem.

Jeśli poprawka została już zainstalowana i komputer został zrestartowany, należy wykonać następujące czynności:

  1. Uruchomić stację w trybie awaryjnym.
  2. Wyłączyć usługę Sophos Anti-virus.
  3. Uruchomić stację w normalnym trybie.
  4. Odinstalować ostatnie aktualizacje dla Microsoft Windows.
  5. Uruchomić usługę Sophos Anti-virus.
    • Jeśli Tamper Protection jest aktywny, musi zostać wyłączony, aby możliwe było uruchomienie usługi.
Spodobało Ci się? Udostępnij.
Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone